Generelle oplysninger

SBD Denmark I/S

CVR. Nr: 36 27 77 34

Kirkestien 8, 9230
Svenstrup J

kontakt@sbddenmark.dk

25 54 56 74 / 60 16 66 93

Etableret: 2015

Betaling

Betaling er muligt med:
VISA Dankort
MasterCard
Diners Club
JCB
Discover

Ingen kreditkortgebyr

Levering

Levering foregår med GLS pakkepost og koster 50 kr.

Leveringstiden for alle varer er 2-3 hverdage

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. a) har modtaget din vare
  2. b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives på mail (kontakt@sbddenmark.dk). I din meddelelse skal du gøre os

tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte

vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du

nederst på denne side.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig

meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har

meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med

tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og at den modtages i ubrugt stand.

Du bærer risikoen for varen indtil tidspunktet for varens levering hos os.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 70 DKK.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad

der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre

ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket

betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af

varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en

værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder

leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden

leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig

forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget

meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion,

medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da

har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

SBD Denmark I/S
Langgade 1B st tv
9000
Aalborg

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere produktet personligt på

ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes

udfylder vores standardfortrydelsesformular. Denne findes i bunden af denne side

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på sbddenmark.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det

betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen,

afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge

af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Herunder brug af f.eks. knæbind i en

for lille størrelse.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du

reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være

rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

SBD Denmark I/S
Langgade 1B st tv
9000
Aalborg

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores RMA skema her (se nederst). Det er ikke et krav, men det letter vores

sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for

afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SBD Denmark og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af

dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der

indsamles og hvorfor.

Begge ejere af SBD Denmark har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.sbddenmark.dk er medejer Jonas Møll.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.sbddenmark.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand,

og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos SBD Denmark har du altid ret til at gøre indsigelse mod

registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse

rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til SBD Denmark via

e-mail: kontakt@sbddenmark.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse SBD Denmark via e-mail kontakt@sbddenmark.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt

betingelserne herfor er opfyldt:

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til SBD Denmark, Langgade 1B st tv, 9000 Aalborg:

– Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med

min købsaftale om følgende varer: __________________________________________

– Bestilt den ____________ modtaget den _______________

– Forbrugerens navn _______________________________________

– Forbrugerens adresse _____________________________________

– Forbrugerens underskrift ___________________________________

– Dato __________________

RMA Skema

(Alle felter skal udfyldes)

Din e-mail: __________________________________________________

Ordrenummer: _______________________________________________

Dit navn: ____________________________________________________

Din adresse: _________________________________________________

Postnummer: ________________________________________________

By: _________________________________________________________

Telefon: _____________________________________________________

Produkt: _____________________________________________________

Købsdato: ____________________________________________________

Udførlig fejlbeskrivelse: ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________